Utiliza este identificador para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/16654
Títulos: Materiales didácticos interactivos en Ingeniería de Fabricación
Autores/as: Hernández-Castellano, Pedro M. 
Marrero-Alemán, María Dolores 
Ortega García, Fernando
Paz Hernández, Rubén 
Socorro-Perdomo, Pedro P. 
Suárez-García, Luis A.
Benítez Vega, Antonio Nizardo 
Bordón Pérez, Pablo Rubén 
Taboada, Sandra
Taboada-Margalejo, Eduardo A.
Antón-Henríquez, Illari
Rodríguez, Juan 
Hernández, Claudio
Clasificación UNESCO: 58 Pedagogía
33 Ciencias tecnológicas
Palabras clave: Educación superior
Material didáctico
Ingeniería de fabricación
Fecha de publicación: 2015
Resumen: This work is part of a methodological renovation project from Ingeniería de Fabricación Innovative Education Group, from University of Las Palmas de Gran Canaria. It has developed learning materials for courses in Manufacturing Engineering that can be used in several degrees. The first learning material, it was decided to take a plastic injection mould as a teaching resource. Abundant information generated has been used to develop an interactive electronic publication. This learning material has been chosen by the Publishing and Scientific Diffusion Service from this University, as a new line of work in publications of educational innovation. The group is developing more training materials on other manufacturing processes as well as cross-contents dimensional tolerances in the ISO GPS system. All this work has generated a lot of educational resources for both laboratory practices and interactive multimedia documents.
URI: http://hdl.handle.net/10553/16654
Aparece en la colección:Actas de Congresos

Archivos en este elemento:
Archivo Descripción TamañoFormato 
0719382_00000_0005.pdf7,61 MBAdobe PDFObserva/Abre
Muestra el registro completo del elemento

Vista de página(s)

2
actualizado el 04-ene-2019

Google ScholarTM

Verifica


Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.