Utiliza este identificador para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/16619
Títulos: La competencia pragmática en el aprendizaje del inglés: importancia, desarrollo y propuestas de mejora en la Facultad de Filología (ULPGC)
Autores/as: González Cruz, Isabel 
González de la Rosa, Pilar 
Clasificación UNESCO: 58 Pedagogía
570111 Enseñanza de lenguas
Palabras clave: Educación superior
Fecha de publicación: 2015
Resumen: In this paper we revise the concept of pragmatic competence and underline the recognized importance that it has in the process of teaching and learning a foreign language. The need to include explicit pedagogical instruction in the classroom is also approached. A revision of the syllabi used for the teaching of English in the Degree in Hispanic Studies at the Faculty of Philology (ULPGC) reveals some minor failure in the way the functional content is specified regarding pragmatic abilities. Some examples of how to deal with the development of pragmatic competence in the classroom, including ICT, are also presented, together with some suggestions to improve it.
URI: http://hdl.handle.net/10553/16619
Aparece en la colección:Actas de Congresos

Archivos en este elemento:
Archivo Descripción TamañoFormato 
0719382_00000_0016.pdf646,31 kBAdobe PDFObserva/Abre
Muestra el registro completo del elemento

Vista de página(s) 50

2
actualizado el 04-ene-2019

Google ScholarTM

Verifica


Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.